ייצוג מול בנקים

הבנק יכול להיות ההבדל בין כישלון לבין שגשוג, בין אוויר לנשימה לבין חניקת העסק

התנהלות נכונה מול גופים כלכליים, ובפרט מול הבנק, הינה גורם מכריע בהצלחתו של עסק. ביכולתו של הבנק להפוך לידיד העסק או לאויבו – עם מסגרות האשראי, ההלוואות והריביות הנכונות ניתן לשנות את עתיד העסק, להבטיח את שגשוגו, או במקרה הרע – להוביל לכישלונו.

בין בעל העסק לבין הבנק קיים על פני השטח חוסר שוויון במעמדות – אחד הוא הנותן ואחד הוא המקבל, לפחות בראשיתה של מערכת היחסים העסקית. בעלי עסקים רבים חשים שהם מתקשים לדבר עם הבנקאי בגובה העיניים, ותופסים את המערכת הבנקאית כגוף מרוחק, קר ומאיים. מאידך, כל עסק מתחיל זקוק לתמיכתו של הבנק בגיוס אשראי ולעיתים קרובות – במתן הלוואות.

אולם, הדרך הנכונה לפעול אל מול הבנקים היא לאחוז את השור בקרניו: לא לפחד מהבנקים ולהימנע מהתקשרות עמם, אלא ליזום צעדים בוני אמון שיצרו שיתוף פעולה מוצלח וארוך טווח עם הבנק, שיתוף פעולה שיכול להועיל לעסק רבות.

אין צורך בתואר בכלכלה כדי לתקשר עם הבנקים – אנשים רבים מוצאים עצמם ללא ידע בשפה הבנקאית וללא יכולת מתאימה ומקצועית לבסס את אותו הקשר שדיברנו עליו. אולם באמצעות עבודה עם רואי חשבון מומחים ועם אנשי מקצוע מיומנים, ניתן להרוג שתי ציפורים במכה אחת. אנשי המקצוע יודעים לדבר עם הבנק בשפתו, ללוות את בעל העסק או לייצג אותו כאשר הם חמושים בידע ובהבנה של העולם הבנקאי.

כאשר מדובר במסגרות אשראי שיאפשרו צמיחה ומרחב תמרון עבור העסק, בהלוואות נכונות ומשתלמות עם הריבית ועם סוג ההצמדה המתאימה, או בפריסות חוב לעסקים הזקוקים לכך – לא כדאי להתמהמה או להקל ראש. אלה הם אמצעים בנקאיים שיכולים להפריד בין שגשוג עסקי לבין כישלון, בין נשימה לבין חניקת החברה. באמצעות אנשי מקצוע ניתן לעבור את התהליכים האלה באופן מהיר ורגוע, ובסיועו המקסימלי של הבנק – ויחד עם זאת גם להרוויח גורם שנמצא לצדך, מפשט עבורך את הצעות הבנק ומסייע לך בהחלטה מהי ההצעה הנכונה ביותר עבורך ולא רק עבור הבנק.